Zrozumieć swoją konkurencję
1. Stwórz szczegółowy profil firmy konkurencyjnej, który pomoże Ci zrozumieć jej model biznesowy i kluczowe cele.
Konkurent to firma oferująca produkt lub usługę podobną do tej, którą oferujesz.
Szczegółowy profil konkurenta da Ci wgląd w to, jak działają, jaki jest ich model biznesowy i co robi, aby osiągnąć sukces na rynku.
W rezultacie pomoże Ci lepiej zrozumieć konkurencję i dowiedzieć się, jak najlepiej z nią konkurować.
2. Przejrzyj zalety i wady konkurencji, aby określić, w jaki sposób Twój produkt/usługa może być lepszy od ich produktu.
Przeglądanie mocnych i słabych stron konkurencji pomoże Ci zdecydować, w jaki sposób Twój produkt/usługa może się różnić od ich. Jeśli planujesz wejść na rynek, który jest już nasycony, ważne jest, abyś miał coś wyjątkowego do zaoferowania.
Jednym z moich ulubionych przykładów firmy, która z powodzeniem weszła na nasycony rynek, jest Red Bull. Udało im się to zrobić, opracowując swój produkt jako napój energetyczny, a nie tylko mrożoną herbatę, co dało im przewagę nad konkurencją.