Skuteczny szablon analizy konkurencji, który poprowadzi Twoją strategię biznesową

Zrozumieć swoją konkurencję

1. Stwórz szczegółowy profil firmy konkurencyjnej, który pomoże Ci zrozumieć jej model biznesowy i kluczowe cele.

Konkurent to firma oferująca produkt lub usługę podobną do tej, którą oferujesz.

Szczegółowy profil konkurenta da Ci wgląd w to, jak działają, jaki jest ich model biznesowy i co robi, aby osiągnąć sukces na rynku.

W rezultacie pomoże Ci lepiej zrozumieć konkurencję i dowiedzieć się, jak najlepiej z nią konkurować.

2. Przejrzyj zalety i wady konkurencji, aby określić, w jaki sposób Twój produkt/usługa może być lepszy od ich produktu.

Przeglądanie mocnych i słabych stron konkurencji pomoże Ci zdecydować, w jaki sposób Twój produkt/usługa może się różnić od ich. Jeśli planujesz wejść na rynek, który jest już nasycony, ważne jest, abyś miał coś wyjątkowego do zaoferowania.

Jednym z moich ulubionych przykładów firmy, która z powodzeniem weszła na nasycony rynek, jest Red Bull. Udało im się to zrobić, opracowując swój produkt jako napój energetyczny, a nie tylko mrożoną herbatę, co dało im przewagę nad konkurencją.

3. Oceń udział w rynku konkurencji – rośnie czy maleje? To da ci wskazówkę co do zapotrzebowania na twój produkt/usługę.

4. Zrób listę podobnych firm oferujących podobne produkty/usługi, aby zrozumieć ich miejsce w branży.

 

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *